jag gillar inte snö

Vaknade runt tio i morse kunde nog sovit ett tag till men piggnade till och då vare omöjligt att slagga om.
Sen så satte jag på mej ridkläderna och foxade mej iordning och drog till Elin rätta sagt vi åkte bil till henne sedan vidare till stallet där det va 14 minus och jag höll på att dö av kylan!
Men mockade snabbt och fixade maten sen hämtade vi hästarna och fixade dem.
Redan i gången märkte jag att ymer va galet sprallig så visste att det skulle bli lite tufft men inte så tufft som det slutade, i traven så vägrade han typ trava och bara stegrade och bocka inte bra säger jag ba sen fick han flipp för elins häst fick det så han fattade typ galopp och bockade samtidigt och då låg jag på halen och typ rammlade nästan av hahaha! jag skulle vinna första pris på roligast ritt idag jag lovar er.
Men som sagt jag höll ju mig kvar så det är ju en bra grej? men mot slutet gick det ju bättre som vanligt dåra så skrittade av och sen släpte jag ut ymer i hagen.
Sen när Elin oxå va klar så skjusade vi hem henne och på vägen hem slutade flekten ( stavning ) i bilen fungera så det immade igen på ett ögonblock läskigt värre.
När vi kom hem hoppade jag in i ducshen på en gång och sen när jag fixat mej så la jag mig i sägen och glodde film och sen råka jag somna så vaknade för nån stund sen sjukt skönt säger jag bara!
Men nu ska jag kolla på Wallander och dricka varm mjölk det gilalr vi! hare bra pusss mikaela

Soet bild på lilla ymer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback